Dit zijn de uitkomsten van de participatieronde in november 2022 en februari 2023.
Er komen 54 fietsparkeerplekken bij door fietsnietjes op 7 plaatsen in Koningin Emmakade. De reacties op deze straat waren verdeeld, met al algemene vraag of de nietjes op deze plek wel gebruikt gaan worden.
De gemeente maakte dit schetsontwerp aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren verdeeld, met als algemene vraag of de nietjes op deze plek wel gebruikt gaan worden.
In het ontwerp voor de Koningin Emmakade/ Waldeck Pyrmontkade is het volgende gewijzigd:
Hieronder vindt u de vragen die bewoners hebben gesteld. Daarop geeft de gemeente antwoord waarom dit niet is doorgevoerd:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de Koningin Emmakade/Waldeck Pyrmontkade is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 14 fietsparkeerplekken bij door fietsnietjes op 1 plaats in Snelliusstraat. De reacties voor extra fietsparkeerplekken waren positief, met enkele suggesties om ongebruikte uitritten te gebruiken voor extra fietsnietjes.
De gemeente heeft dit schetsontwerp gemaakt aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren positief, met enkele suggesties om ongebruikte uitritten te gebruiken voor extra fietsnietjes.
In het ontwerp voor de Snelliusstraat zijn geen wijzigingen doorgevoerd:
Na tafelgesprekken met bewoners tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 bleek er weinig draagvlak te zijn voor het plaatsen van fietsnietjes op de parkeerplaats ter hoogte van Snelliusstraat 2-4. De stoep bij de blinde gevel hier schuin tegenover staat namelijk veelal vol met fietsen. Aan de tafel werd verdeeld gereageerd op het verplaatsen van de nietjes naar deze locatie. De gemeente heeft wel besloten om het te verplaatsen zodat ook de Snelliusstraat extra voorzieningen krijgt en zodat niet meer op het trottoir geparkeerd hoeft te worden.
Er komen 64 fietsparkeerplekken bij door fietsnietjes op 7 plekken in Valeriusstraat te plaatsen. De reacties voor extra fietsparkeerplekken in deze straat waren positief, waar sommigen zelfs pleitten voor nog meer nietjes.
• 3 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Valeriusstraat 44-54.
• 5 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Valeriusstraat 31-33.
• 4 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Valeriusstraat 38-40.
• 3 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Valeriusstraat 18-22.
• 5 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Valeriusstraat 14-16.
• 6 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van bushalte Valeriusstraat (nummer 1-5).
• 6 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Groot Hertoginnelaan 119
De gemeente heeft dit schetsontwerp gemaakt aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren positief, waar sommigen zelfs pleitten voor nog meer nietjes.
In het ontwerp voor de Valeriusstraat is het volgende gewijzigd:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de Valeriusstraat is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 30 fietsparkeerplekken bij door op 3 plekken fietsnietjes te plaatsen. De reacties voor extra fietsparkeerplekken waren verdeeld, maar redelijk positief. Er is een alternatieve locatie gesuggereerd en gepleit voor aanpak van parkeergedrag.
De gemeente heeft dit schetsontwerp gemaakt aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren verdeeld, maar redelijk positief. Er is een alternatieve locatie voorgesteld en gepleit voor aanpak van parkeergedrag.
In het ontwerp voor de 2e van Blankenburgstraat is het volgende gewijzigd:
Voor deze straat kon de gemeente niet alle reacties meenemen in de wijzigingen. Dat heeft de volgende redenen:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de 2e Van Blankenburgstraat is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 32 fietsparkeerplekken bij door op 4 plekken fietsnietjes te plaatsen. De reacties in deze straat liepen erg uiteen.
• 2 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Galvanistraat 95-97
• 5 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Galvanistraat 38-40
• 5 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Galvanistraat 1b-1c
• 4 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Galvanistraat 2-4
De reacties van bewoners op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is, liepen erg uiteen. Daarom organiseerde de gemeente voor deze straat een tafelgesprek tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023. Na dit tafelgesprek bleken de locaties van de fietsnietjes niet logisch verdeeld te zijn door de straat. Ook waren een aantal details over het hoofd gezien. In gesprek met de aanwezigen is een verbeterde spreiding in de straat voorgesteld. De volgende wijzigingen zijn gedaan:
Er komen 126 fietsparkeerplekken bij door op 13 plekken fietsnietjes te plaatsen. De reacties voor extra fietsparkeerplekken waren over het algemeen positief, met een aantal suggesties voor verbeteringen en/of combinaties met vergroenen.
De gemeente heeft dit schetsontwerp gemaakt aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren over het algemeen positief, met een aantal suggesties voor verbeteringen en/of combinaties met vergroenen.
In het ontwerp voor de Obrechtstraat is het volgende gewijzigd:
Voor deze straat kon de gemeente niet alle reacties meenemen in de wijzigingen. Dat heeft verschillende redenen;
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de Obrechtstraat is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 14 fietsparkeerplekken bij door op 2 plekken fietsnietjes te plaatsen. De reacties op deze straat waren erg positief.
• 1 nieuw fietsnietje ter hoogte van Voltastraat 62.
• 6 nieuwe fietsnietjes ter hoogte van Voltastraat 2-6.
De gemeente heeft dit schetsontwerp gemaakt aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren erg positief. In het ontwerp voor de Voltastraat is niks gewijzigd.
Er komen op 14 fietsparkeerplekken bij door 7 nieuwe fietsnietjes te plaatsen ter hoogte van Groot Hertoginnelaan 102-106. De reacties voor extra fietsparkeerplekken waren positief, hier en daar stelden bewoners extra locaties voor.
De gemeente maakte dit schetsontwerp aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren positief, hier en daar stelden bewoners extra locaties voor.
In het ontwerp voor de Groot Hertoginnelaan is het volgende gewijzigd:
Voor deze straat kon de gemeente niet alle reacties meenemen in de wijzigingen. Dat heeft de volgende redenen:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de Groot Hertoginnelaan is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 10 fietsparkeerplekken bij door 5 fietsnietjes te plaatsen ter hoogte van de aansluiting van Nicolaistraat op de 2e Sweelinckstraat. De reacties op deze straat waren verdeeld. Belanghebbenden stelden voor uit te wijken naar de Valeriusstraat.
De gemeente maakte dit schetsontwerp aan de hand van de reacties op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is. De reacties op deze straat waren verdeeld, er werd vooral gesuggereerd uit te wijken naar de Valeriusstraat .
In het ontwerp voor de Nicolaistraat is het volgende gewijzigd:
Voor deze straat kon de gemeente niet alle reacties meenemen in de wijzigingen. Dat heeft verschillende redenen:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de Nicolaïstraat is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 56 fietsparkeerplekken bij door op 6 plekken fietsnietjes te plaatsen.
De reacties van bewoners op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is, liepen erg uiteen. Daarom organiseerde de gemeente voor deze straat een tafelgesprek tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023. Na dit gesprek met bewoners bleken de locaties van de fietsnietjes niet logisch door de straat te zijn verdeeld en er was een aantal details over het hoofd gezien. In gesprek met de aanwezigen is een verbeterde spreiding in de straat voorgesteld. Het volgende is gewijzigd:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de 2e Schuytstraat is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 30 fietsparkeerplekken bij door op 3 plekken fietsnietjes te plaatsen. De reacties voor extra fietsparkeerplekken waren positief, met als algemene vraag of de nietjes wel voldoende verspreid zijn over de straat.
De gemeente maakte dit schetsontwerp aan de hand van de reacties op de oplossing die is gepresenteerd in november 2022. De reacties op deze straat waren positief, met als algemene vraag of de nietjes wel voldoende verspreid zijn over de straat.
In het ontwerp voor de Laan van Meerdervoort is het volgende gewijzigd:
Bewoners konden tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023 opnieuw reageren op het schetsontwerp. In het ontwerp voor de Laan van Meerdervoort is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.
Er komen 30 fietsparkeerplekken bij door op 3 plekken fietsnietjes te plaatsen. De reacties liepen erg uiteen. Na een tafelgesprek is er niets gewijzigd in het aantal fietsparkeerplekken en de locaties.
De reacties van bewoners op de oplossing die in november 2022 gepresenteerd is, liepen erg uiteen. Daarom organiseerde de gemeente voor deze straat een tafelgesprek tijdens de wijkbijeenkomst op 23 februari 2023. In het ontwerp voor de Hollanderstraat is naar aanleiding van de wijkbijeenkomst niets gewijzigd.