Nu
Op de kruising met de Kerkhoflaan heeft verkeer dat rechtdoor gaat op de Bankastraat voorrang. De fietspaden liggen even hoog als de rijbaan. Daardoor is het niet altijd goed te zien wie er voorrang heeft. Fietsers en voetgangers hebben voorrang op het verkeer dat afslaat vanaf de Bankastraat en verkeer vanuit de Kerkhoflaan. Voor automobilisten weten zien vaak niet dat fietsers en voetgangers daar voorrang hebben.
Fietsers moeten nu een drukke weg oversteken. Dat geldt voor fietsers die van de Dr. Aletta Jacobsweg naar de Bankastraat willen. En voor fietsers die vanaf de Kerkhoflaan de Dr. Aletta Jacobsweg op rijden. Dat is onoverzichtelijk en voelt vaak onveilig, zeker omdat auto’s daar 50 kilometer per uur rijden.

Geplande verbetering
- De inrit komt hoger te liggen op de kruising van de Bankastraat met de Kerkhoflaan.
- Auto’s rijden daardoor langzamer.
- Verkeer dat afslaat heeft dan ruimte om te wachten op fietsers.Verkeer dat rechtdoor gaat, kan dan gewoon doorrijden.
- Het fietspad en de stoep komen hoger te liggen dan de weg.
- Er komen drempels. Automobilisten zien dan duidelijk dat voetgangers en fietsers voorrang hebben.
- De bushalte wordt breder. Daardoor is er meer ruimte om veilig in- en uit te stappen.
- De stoep naar de halte wordt breder en makkelijker bereikbaar.
- De aansluiting van de Dr. Aletta Jacobsweg op de Kerkhoflaan verdwijnt, ook voor fietsers. Daardoor stroomt het verkeer beter door. Er ontstaat 1 duidelijke en veilige fietsroute. Fietsers hoeven niet meer over te steken.
- De groene Bankadriehoek wordt verbonden met de Scheveningse Bosjes. Zo ontstaat een fijne, groene plek waar je rustig kunt ontspannen of gezellig kunt afspreken.
