Het veranderen van straten en wegen is vaak ingewikkeld. Niet elke wegindeling kan in elke straat. Sommige straten zijn te smal om alle verschillende weggebruikers een eigen plek op de weg te geven. Of er liggen kabels en leidingen in de grond. Natuurlijk moet iedere straat  en iedere wijk bereikbaar blijven. Bij het aanpassen van een straat onderzoekt de gemeente verschillende mogelijkheden. De gemeente heeft een duidelijk stappenplan voor het ontwerpen van nieuwe projecten in de openbare ruimte. Op deze pagina bekijkt u de schetsen en ontwerptekeningen die in het project gemaakt worden.

Bekijk hieronder de afbeeldingen en geplande verbeteringen.

Nu

Er is nu geen snelle en veilige fietsroute vanaf station Holland Spoor naar de Binckhorst. Fietsers moeten omrijden via het Rijswijkseplein of de Laakweg.

Geplande verbetering

De gemeente bouwt een nieuwe fiets- en voetgangersbrug over de Trekvliet, tussen de Bontekoekade en het Trekvlietplein. De brug komt naast de bestaande monumentale voetgangersbrug, aan de kant van de Binckhorst.

Zicht vanaf de Trekvliet in de richting van de Binckhorst
Beeld: gemeente Den Haag

 

Zicht vanaf de Trekvliet in de richting van het centrum
Beeld: gemeente Den Haag
Zicht richting het Trekvlietplein
Beeld: gemeente Den Haag

Nu

Op het Trekvlietplein en in de straat zijn er nu geen fietspaden. Auto’s en fietsers gebruiken hier samen een smalle weg in 2 richtingen. Er liggen klinkers, wat minder fijn fietst.

Geplande verbetering

Met de nieuwe fietsbrug is het belangrijk dat deze goed aansluit op de straat. En dat de fietser daarna fijn kan doorfietsen. De straat wordt daarom een fietsstraat. Er komt rood asfalt, de fietser heeft voorrang en auto’s mogen maximaal 30 kilometer per uur rijden. De ontwerptekening van de fietsstraat is te bekijken tijdens de bijeenkomst op 17 april. Buurtcentrum Vliethage Rijswijkseweg 252 Den Haag.